Friday, December 16, 2005

 

SYUKUR TAK TIDUR

Pada 13 - 14 Disember ini aku mengasingkan diri di Hotel Compact, Johor Bahru kerana diberi tugas menyediakan ucapan penggulungan YB Ahmad Zahri untuk Persidangan Dewan Undangan Negeri Johor kali ini. Ini merupakan tugas biasa yang memang aku lakukan setiap kali sidang dewan berkenaan sejak tiga empat tahun yang lalu. Tapi pengalaman kali agak berbeza daripada yang lalu. Malam kelmarin aku tidak tidur biarpun sesaat. Sebabnya ialah kerana kesibukan YB Ahmad Zahari menyebabkan dia hanya dapat melihat draf ucapannya itu pada jam 11.30 malam. Aku tidak boleh menjadikan draf itu terus kepada teks sebenarnya, takut-takut ada pindaan pada peringkat akhir. Kerana itu, keputusan daripadanya diperlukan. Pada pukul 12.00 tengah malam dia meninggalkan aku meneruskan tugas menyempurnakan teks ucapan bersama-sama dua orang teman lain. Malangnya teman yang seorang ni tidak larat hendak terus berjaga, menjadikan aku hanya bekerja berdua sahaja sepanjang malam itu.

Alhamdulillah, jam 6.30 pagi 15 Disember, teks sebenar siap dicetak dan akan diambil oleh YB Ahmad Zahri jam 8.00 pagi. selepas solat Subuh aku langsung tidur hingga jam 9.00 pagi, lalu berkemas untuk check out dan pulang ke pejabat kerana menyediakan persiapan untuk satu mesyuarat pada jam 2.30 petang. Aku mempengerusikan mesyuarat itu. Pada ketika itu aku tidak merasa letih atau mengantuk.

Rupa-rupanya banaha mengantuk itu datang selepas Maghrib. Aku tidur sehingga jam 11.00 malam baru terjaga dan terlepas untuk menunaikan jemputan kenduri di rumah Haji Mohd. Zin pada jam 9.30 malam. Aku tidur kembali selepas itu dan hanya sedar setelah jam 7.50 pagi hari ini.

Melhait akhbar hari ini, ucapan penggulungan YB Ahmad Zahri tersiar di Utusan Malaysia. Surat khabar lain belum sempat baca, Syukur alhamdulillah, Allah memberikan aku kekuatan dan ketahanan dalam usia emas ini. Syukur.
Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]