Wednesday, August 23, 2006

 

BERKUMPUL KELUARGA

Pada 18 Ogos yang lalu, berkumpul seluruh ahli keluarga Ismail-Siti Khadijah di Seremban. Semuanya tujuh orang anak dengan dua orang menantu lelaki dan seorang menantu perempuan serta tiga orang cucu - dua perempuan dan seorang lelaki. Meriah dibuatnya. Izwan yang baru menamatkan pengajiannya di UTM menolong ibunya di rumah berbelanja di pasar dan menyediakan BBQ. Aku pulang dari JB bersama Ilia, sampai Seremban sebelum Maghrib. Yang lain menjelang tiba selepas Maghrib.

Sebelum makan bersama, Am yang bercuti dari pengajiannya di Moscow membacakan doa selamat. Riuh rendah dibuatnya dengan kerenah cucu yang belum reti bahasa itu. Di penghujung makan-makan itu, aku dan isteri diberi hadiah oleh anak-anak dengan telefon bimbit. "Telefon ibu dan ayah dah teruk dah. Ini kami semua pakat ganti yang lebih baik," ujar Am yang mewakili adik beradik yang lain. "Juga hadiah untuk ulang tahun perkahwinan yang ke-31 tahun," sambungnya lagi.

Dan aku menunggu tarikh 30 Ogos, tarikh aku melangkah ke alam baru.
Comments:
teruja dengan kisah itu.

handphone dan anak2?

bukan itu

bersama2 dengan semua ahli keluarga...aahh,mungkin tidak lagi untuk saya?
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]