Thursday, April 12, 2007

 

APA TINDAKAN KITA?

Islam dihina!
Umat Islam dicabar!
Ajaran Islam dipersenda!
Anak bangsa diajak meninggalkan Islam!
Umat Islam diajar mengamalkan Islam ikut caranya!
Sanggupkah kita membiarkan sahaja?
Sanggupkah kita berdiam diri?
Sanggupkah kita bencana ini terus melanda?
Sanggupkah kita?
Dan apa tindakan kita?

Permainan minda pada pagi ini selepas solat Subuh sarat dengan persoalan-persoalan seperti di atas. Entah mengapa tiba-tiba sahaja persoalan ini timbul dalam fikiran. Umat Islam di seluruh dunia menjadi mangsa penjajahan minda apabila mereka dicap dengan label terrorist. Seluruh dunia dipaksa mempercayai bahawa itulah hakikatnya.

Tetapi penjajahan minda yang lebih dahsyat telah masuk ke rumah-rumah umat Islam melalui media penyiaran. Tidak cukup dengan pelbagai rancangan hiburan yang melalaikan, muncul pelbagai rancangan realiti yang berasaskan judi, keseronokan, dan yang lebih hebat, rancangan yang menggugat keimanan. Hal ini belum lagi termasuk pelbagai kisah di luar - lari rumah, buang bayi, lumba haram, menagih dadah, bersekedudukan, dan yang mengerikan menukar agama.

Jusetru, sekurang-kurangnya marilah teguhkan iman dalam keluarga kita. Didiklah anak-anak di rumah dengan penuh keimanan kepada Allah dengan penuh kasih sayang. Memang susah untuk meangotakan apa yang dikata. Tetapi jadikan kata-kata ini azam kita bersama. Demi masa depan bangsa dan agama. Jangan sampai anak-anak kita terpedaya. Sampai sampai anak-anak kita tergoda. Jangan sampai pada akhirnya bangsa dan agama tergadai. Itulah harapanku ...
Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]